CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

Tuesday 7 April 2009

aku yang tiada apa

Aku yang tiada apa,
Dalam makna cinta,
Dan aku hanya sang kerdil,
Yang dianggap sebagai ,
Perlabuhan persinggah sementara..

Cinta yang merana,
Menatap mata hanya,
Madah dan di hujungnya bagaikan satu,
Kiasan gelora cinta yang entah,
Dimana...

Hancur hati bagaikan kaca,
Yang jatuh kelantai dan kaca-kaca itu,
Pasti tersusuk dijari lalu lukanya,
Amat perit....

Patahnya hati bagaikan ranting,
Yang rapuh di dahan yang reput,
Dedaunan yang jatuh berguguran lalu,
Ditiupnya oleh sang angin yang pergi entah dimana,
Begitu jua dengan diri aku diperlakukan oleh mu,
Dahulu....

Tergamaknya dirimu memperlakukan,
Aku sebegini,
Apakah dosa aku terhadap mu,
Sehingga engkau memperduakan cintaku....

Kejamnya engkau lakukannya,
Semata-mata ingin melihat aku didalam,
Kesakitan yang teramat dalam,
Terima kasih aku ucapkan padamu kerana,
Engkau perlakukan kesakitan yang aku alami,
Sehingga kini.....

0 comments: